Week 9 en 10

Hello iedereen,

Heb een week niet geschreven , dus dit word een lang verhaal..

Het paasweekend was geweldig, op donderdagavond haalt Nikki mij en Coralie op en slapen we bij Esra.

Vrijdag morgen (mijn verjaardag) om 6uur gaat de wekker en om 7uur vetrekken we naar de Bay of Islands, waar we om 11 uur gaan skydiven !! Als we daar zijn krijgen we onze pakken aan en zien we met wie we springen. Er komt een bui aan dus we moeten even wachten en dan hup hup het vliegtuig in. Eerst gaat Esra en daarna ben ik , pas als we echt vallen zie ik de grond en wat een kick is dit!! We springen van 16000 ft , hoorde dat het iets van 5km hoog is (geen idee of dit klopt..). Na het springen even bij komen en dan op naar het hostel! Daar even in de jacuzzi en dan 2 watervallen bekijken, die zijn prachtig. 'S avonds uiteten en drankjes doen bij het hostel, word in totaal wel 5x gezongen dus was wel echt jarig. Ollie (hij heet hugue maar dat kan ik niet uitspreken) kwam ook nog langs , we kennen hem van de orientatie en we krijgen dan van een man de vraag of we gratis willen kajakken voor een promofilmpje, tuurlijk altijd voorin!

Zaterdag morgen gaan we kajakken door de mangrove en naar de waterval super leuk maar best vermoeiend als je alles een paar keer doet voor een filmpje. We krijgen snacks en wat drankjes en zijn rond 1uur weer terug. Om half 2 hebben we een boottocht door de bay of islands en zien we dolfijnen en zeehonden, zo gaaf! Jammer genoeg hebben we geen filmpjes meer daarvan.. en we varen langs de hole in the rock , kunnen er niet doorheen varen vanwege de aardig hoge golven. Daarna hebben we nog tegen 4 een bbq en dan terug naar het hostel waar we nog fish en chips krijgen voor de promo van het kajakken.

Zondag morgen om 7.15 in de bus naar cape Reinga , het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. We stoppen onderweg voor koffie en thee en langs de zee, dan rond 12uur hebben we lunch en daarna op naar cape reinga. Als we daar aankomen lopen we naar de vuurtoren en zien we de tasmanzee en de grote oceaan in elkaar overgaan, 2 verschillende kleuren. Dan de berg op voor mooi uitzicht en dan in de bus weer verder. Dan gaan we sandboarden van de duinen, in eerste instantie een beetje eng, maar als ik het heb gedaan is het zo gaaf dat ik nog 3 keer ga! Dan rijden we terug in de bus en bij het hostel nemen we afscheid van Ollie.

Maandag morgen slapen we uit , hier in Nieuw zeeland is dat voor mij tot 9uur. Dan pakken we onze spullen en rijden we naar de mermaidpools, we moeten vanaf het strand een stuk door de zee lopen en dan de berg op. Esra's mobiel valt in het water en ze haalt haar voet open, dus zij en Coralie wachten bij de auto en Nikki en ik lopen/klimmen naar de mermaid pools. Eenmaal aangekomen zien we in de rotsen, omringt door zee, kleine meertjes en wat is dat prachtig om te zien! We zwemmen er in (jammer genoeg niemand van ons is een zeemeermin geworden) en dan gaan we terug. Springen in de auto terug naar Auckland , wat een geweldig weekend! En als ik bij mijn hostfamilie kom krijg ik een kadootje, kaartje en mega choco ei en dikke knuffels van de kinderen.

De week erna is het een vakantie week voor A en op dinsdag gaan we naar de dierentuin met haar nichtje en Anouschka (de au pair) super gezellig.
We hebben een goeie week , al is A een beetje opstandig soms.

Vrijdag avond even de stad in , neem eerst de bus de verkeerde kant op... dus kom een uur later aan. Gezellig wat gedronken en gekletst. Zaterdag met Coralie de stad in en wat info over het Zuiden en hoe we daar heen willen opgedaan. 'S avonds slaapfeestje bij Coralie met Nikki samen en meidenfilms gekeken en zondag lekker relaxed lunch in de stad en rustig aan gedaan.

Maandag avond naar Nikki toe met Coralie en Esra voor weer een slaapfeestje , want dinsdag zijn vrij en is het Anzac day (soort 4/5 mei). Dinsdag gaan we lekker het zwembad en de spapool in en filmpje kijken!

Feitjes:

-hier word op goede vrijdag en met pasen geen alcohol geschonken uit respect voor jezus.
- in een hostel kan zomaar iemand je badpak lenen , daar kwam Nikki achter.
- cape Reinga is een heilige plek voor de maori.
- jammer genoeg konden ze Esra's mobiel niet meer maken en is ze alles kwijt.. er stonden ook wat filmpjes van sandboarden en dolfijnen op jammer geboeg zijn die ook weg..
- kijk ook de filmpjes en fotos

1. Ida:
    26 april 2017
    Jeetje Jikke wat maak jij een hoop mee en zie je veel. Ik denk dat ik in mijn leven nog geen tiende heb beleefd van wat jij nu allemaal mee maakt! Lekker genieten en blijven vertellen....
  2. Leo en Marijke:
    26 april 2017
    Ha die Jikke, zo wil je je verjaardag wel vieren! Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf genieten en blijf verslagen schrijven, dan genieten wij op afstand ook een beetje mee. Liefs van ons.
  3. Annet Koopmanschap:
    26 april 2017
    Hoi Jik. Klinkt allemaal super. Wat zie jij veel daar. Leuk om te lezen. Blijf vooral schrijven. Dikke knuffel van mij