Week 5 ringitoto

20 maart 2017

Hallo iedereen!

Vorige week niet geschreven omdat ik een lui weekendje had , het weer was dat weekend ook wat minder.. heb lekker geluncht met anouk op zaterdag en Esra op zondag dus was wel heel gezellig!

Gelukkig is het lekkere weer weer helemaal terug! We hadden paar dagen met HEEL VEEL regen (3 of zo) , sommige stukken van Auckland waren dan ook onder water gelopen. Maar het lekkere weer was terug en tijd voor ijs, jammer genoeg staat er tegenover het strand waar ik woon een Ben en Jerry's wagen. Dus daar gaat al me harde werk bij de sportschool....

Afgelopen vrijdag gezellig sint patricks day gevierd met Anouk en een paar andere dames. En zaterdag lekker rustig aan gedaan en 's avonds de stad in met Esra en Nikki. We gingen slapen in een hostel, maar het was sint patricks weekend en justin bieber en martin garrix waren in Auckland, dus sliepen we in de tv ruimte (voor 2pers en een noodruimte), maar ik heb heerlijk geslapen!

Volgende dag vroeg op om Coralie op te pikken en naar vulkaan Ringitoto te varen met de ferry om deze te beklimmen. Dit is de vulkaan waar ik op uit kijk als ik op het strand sta. Het uitzicht was prachtig je keek helemaal over de stad en de omgeving, ook hebben we de lava caves gezien , ook super mooi (durfde alleen niet in de grot die was te laag). Daarna lekker wat gegeten en toen was het weekend alweer voorbij.

Gelukkig heb ik hele lieve kindjes en is het werken absoluut geen straf! Krijg een steeds betere band met ze. A (de oudste van 4) zei zelfs al tegen haar moeder dat ik bij de familie hoorde .

Feitjes:

-heb hier vandaag voor het eerst gereden, is wel even wennen in een wat grote auto en links rijden.
-wetenschappers hebben een voorspelling gedaan dat ringitoto gaat ontwaken binnen 5 maanden of een jaar geloof ik, maar of dat helemaal gaat kloppen..
-nederland komt hier best wel eens in het nieuws met de verkiezingen en turkije.
-zijn hier best veel ferry's en boottochten die je kunt doen.
-De ieren kunnen goed feestjes vieren! - er zitten nieuwe foto's bij in album week 5

1. Trudy Pieper:
    20 maart 2017
    Wow wat gaaf allemaal Jikke!
  2. Annet Koopmanschap:
    25 maart 2017
    Jikke wat klinkt dit allemaal super. Fijn dat het zo leuk is. Groetjes uit Groenlo
  3. Leo en Marijke:
    26 maart 2017
    He Jikke, fijn dat alles nog steeds goed gaat. Geniet van het mooie weer, wij gaan nu het voorjaar in en willen dat ook erg graag. Eerst maar even Oma verhuizen en dan hopelijk genieten van de zon!
    Groeten van Marijke en Leo